Genel Kültür Bilim Kültür & Sanat

28 Mart 2009 Cumartesi

Tarihsel Kadın2

Evlilikte bekaret sorunu da, sadece basit bir zar sorunu değil, soyu devam ettirecek kadının bu soyu temiz tutacağının ilk teminatını görmek sorunudur! Erkek, doğanın bu ironik şakasını kendi sömürü ve edindiği kazanımları gelecek kuşaklarına aktarmak için kullanmış! İlk toplumlarda veya sınıfsız toplumlarda bu önemli bir şey değil, bekaret sorunu yok. Örneğin Amerikan Kızılderililerinde Latin Amerika yerlileri ile Afrika’da, Asya, Avustralya’da kadının daha üretken doğurabilmesi için kabilenin büyücüsüne gider, burada kadın olduğunu, doğuracak çağa geldiğini söylemek için, penise benzeyen aletle zarı yırttırır ve ondan sonra cinsel yaşamını başlatır. Kadının cinselliği ve organları tabu değilmiş, bu sınıflaşmanın oluşmasıyla tabuya dönüşüyor! Eskimolarda, Afrika ve okyanusta ki adalarda cinsellik istediği ile yapılabiliyor.
- Eski Türk toplumu Şaman geleneğinde kadın seçicidir, Kaan ile birlikte hükmeder, yönetimde söz sahibidir. Soy, anaerkil yapılarda ortak olan anneden devam etmesidir, soyu babadan başlatan anlayış sınıflı toplum ile başlamış, güç babadan oğula devredilmiş! Şimdiye kadar gördüklerimizden, kutsal aile tezinin hakim sınıfların dayattığı tez olduğunu görüyoruz. Onu için mülkiyet kavramının özünde aile kavramı ile birleştiği nettir. Namus, bekaret hepsi bu kavram ile kutsallaştırılıyor.
- Osmanlı bunun en uç örneği; Osmanlı kadının iktidarda söz sahibi olmaması için haremi kurmuş, soyun temiz kalması için kadını padişah veya padişah soyundan gelen erkeklerin kullanımına hazırlayarak, soyu olabilecek en duru hale getirmeye çalışmıştır. Ortaçağ Avrupa’sında, bekaret kilidinin altında bu mantık yatmaktadır, dünyadaki örnekleri saymakla bitmez

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa